Henri van Hemmen is Medewerker Logistiek bij Primaverde. Het magazijn is zijn domein. Henri en zijn logistieke collega’s zijn een onmisbare schakel in de distributie van onze producten. In dit artikel leer je Henri beter kennen.
Waaruit bestaan jouw dagelijkse werkzaamheden?
Primaverde heeft een groot magazijn en er gaan veel producten in en uit. Dat werk doen we met meerdere fulltimers. Het komt ook voor dat overige collega’s in de drukste periodes meehelpen. Ook mijn vrouw Monique, die bij Primaverde zorg draagt voor de schoonmaak, springt soms bij. Onze hoofdtaak is om te zorgen voor een net magazijn en een kloppende logistiek. Dagelijks werk is het controleren en plaatsen van de inkomende goederen. Orderpicking en het verzendklaar maken is daar natuurlijk onderdeel van. Naast de reguliere magazijnwerkzaamheden, voeren we uit wat nodig is. Het assembleren of samenstellen van Curtain-Wall stofwandsystemen bijvoorbeeld. Ook de spullen die ons adviseursteam nodig heeft voor hun beurzen, demo’s en toolboxmeetings zetten wij klaar.
Wat is het belang van een goede logistiek?
Logistiek is een belangrijke schakel met onze klanten. Onze wederverkopers en eindklanten moeten weten dat ze op Primaverde kunnen bouwen. Ook bij speciale wensen of afspraken, bijvoorbeeld over het leveradres. De ene zending gaat naar de shop van de groothandel, om de voorraad aan te vullen. De volgende gaat in opdracht van onze klant rechtstreeks naar het project van de eindgebruiker. Dat kunnen enkele colli zijn. Maar – zeker als het grote projecten zijn – evengoed meerdere pallets. Die maken deel uit van hun projectplanning. Dus omdat Primaverde goed is georganiseerd, kunnen we snel en volgens verwachting leveren. Dat zorgt voor een grote klanttevredenheid.
Hoe lang werk jij bij Primaverde?
Ik werk sinds 2018 bij Primaverde. Een leuk bedrijf, waar ik me erg thuis voel. Daarvoor was ik stratenmaker. Dat is leuk werk, maar fysiek erg zwaar. Toen ik een nieuwe uitdaging zocht, hoorde ik dat hier een magazijnfunctie vrij kwam. Zo ben ik erin gerold eigenlijk. Ook dit is hard werken hoor, maar wel in een sfeer waarin iedereen voor elkaar klaar staat. Daarom loopt het altijd goed, zelfs bij extreme drukte. Ons logistiek systeem is geautomatiseerd. Bestellingen komen papierloos binnen en worden papierloos gefactureerd. Klanten zijn daar blij mee.
Wat is het leukst aan je werk?
Ik ben nogal een geordend type. Net als thuis bij Monique en de kinderen. Dus je kunt je voorstellen dat ik blij op mijn dag terugkijk als alle zendingen keurig op tijd de deur uit zijn gegaan en de klanten tevreden zijn. Bij Primaverde kwam ik terecht in een geordend magazijn. Ik zie controle en beheer van het magazijn vanaf het begin af aan als een belangrijke opdracht. Ook bij een groeiend assortiment en een groei van de markt richting Scandinavië en andere gebieden in de wereld. Dat we daarin elke dag slagen, dat is het leukst aan mijn werk.